18/01/05
KUTSE
Eesti Linnade Liidu juhatuse koosolek toimub 18.01.2005 Tallinnas.
OTSUSTATI kinnitada järgmine päevakord:
1. Eesti Linnade Liidu 2005. a eelarve II lugemine – Jaak Aab
2. 2005. a riigieelarvest kohalikele omavalitsustele eraldatavate vahendite jaotusest – Tiit Kirss
3. Eelarveläbirääkimiste töökord ja lähteseisukohtade kujundamine – Jüri Võigemast
4. Muud küsimused.
4.1 Puuetega inimeste hooldajatoetuse üleandmise juhendmaterjal – Ille Allsaar
4.2 Info hariduse töörühma kohtumisest – Ille Allsaar
4.3 Info Regioonide Komiteest – Teet Kallasvee
4.4 Info CEMR-i Poliitikakomiteest – Margus Lepik
4.5 INTERREG IIIA projekti võimalikust algatamisest koostöös Soome
Omavalitsusliiduga – Irja Alakivi
4.6 Rahvusvaheliste delegatsioonide liikmete valimisest – Kaimo Käärmann
4.7 Omavalitsusliitude Brüsseli esindusest – Jaak Aab
4.8 Tormikahjustuste likvideerimisest – Väino Hallikmägi, Teet Kallasvee, Jaanus Tamkivi
4.9 Aadressandmete süsteemi rakendamise probleemidest – Jüri Võigemast
4.10 Aasta omavalitsustegelase kandidaatidest – Jaak Aab
4.11 Otepää vallavalitsuse ettepanekust liituda Energia Linnade Assotsiatsiooni võrgustikuga – Aivar Nigol
4.12 Informatsioon Pille Lille muusikute toetusfondi ettepanekust – Toivo Riimaa
4.13 Informatsioon Eesti Kirikute Nõukogu turismiprojektist "Teeliste kirikud" – Jaak Aab
EESTI LINNADE LIIDU JUHATUSE KOOSOLEKU PROTOKOLL nr 1
Tallinn, 18.01.05
Algus kell 13.00, lõpp kell 16.30
Koosoleku juhataja: Jaanus Tamkivi
Protokollija: Inga Köster
Juhatuse liikmetest
Osalesid: – Jaanus Tamkivi (Kuressaare Linnavalitsus), Arnold Kimber (Viljandi
Linnavolikogu), Margus Lepik (Valga Linnavalitsus), Kaupo Reede (Tallinna Linnavalitsus),
Jaan Moks (Saue Linnavolikogu), Teet Kallasvee (Haapsalu Linnavalitsus), Väino Hallikmägi
(Pärnu Linnavalitsus)
Kutsutud: Laine Jänes (Tartu Linnavalitsus), Aavo Keerme (Jõhvi Linnavalitsus), Tarmo
Tamm (Põlva Linnavalitsus), Ago Kokser (Keila Linnavalitsus), Ants Vahtras (Kärdla
Linnapea), Toomas Sonts (Vändra Alevivalitsus), Üllar Mölder (Tõrva Linnavalitsus), Urmas
Kruuse (Elva Linnavalitsus), Aivar Nigol (Otepää Vallavalitsus), Viktor Svjatõ¨ev (Jõgeva
Linnavalitsus), Jaak Aab, Irja Alakivi, Toivo Riimaa, Tiit Kirss, Jüri Võigemast, Kaidi Roots,
Aigi Sander, Peep Kirsima, Kaimo Käärmann ja Inga Köster ELL büroost.
OTSUSTATI kinnitada järgmine päevakord:
1. Eesti Linnade Liidu 2005. a eelarve II lugemine – Jaak Aab
2. 2005. a riigieelarvest kohalikele omavalitsustele eraldatavate vahendite jaotusest – Tiit
Kirss
3. Eelarveläbirääkimiste töökord ja lähteseisukohtade kujundamine – Jüri Võigemast
4. Muud küsimused.
4.1 Puuetega inimeste hooldajatoetuse üleandmise juhendmaterjal – Ille Allsaar
4.2 Info hariduse töörühma kohtumisest – Ille Allsaar
4.3 Info Regioonide Komiteest – Teet Kallasvee
4.4 Info CEMR-i Poliitikakomiteest – Margus Lepik
4.5 INTERREG IIIA projekti võimalikust algatamisest koostöös Soome
Omavalitsusliiduga – Irja Alakivi
4.6 Rahvusvaheliste delegatsioonide liikmete valimisest – Kaimo Käärmann
4.7 Omavalitsusliitude Brüsseli esindusest – Jaak Aab
4.8 Tormikahjustuste likvideerimisest – Väino Hallikmägi, Teet Kallasvee, Jaanus Tamkivi
4.9 Aadressandmete süsteemi rakendamise probleemidest – Jüri Võigemast
4.10 Aasta omavalitsustegelase kandidaatidest – Jaak Aab
4.11 Otepää vallavalitsuse ettepanekust liituda Energia Linnade Assotsiatsiooni võrgustikuga
– Aivar Nigol
4.12 Informatsioon Pille Lille muusikute toetusfondi ettepanekust – Toivo Riimaa
4.13 Informatsioon Eesti Kirikute Nõukogu turismiprojektist "Teeliste kirikud" – Jaak Aab
Päevakorrapunkt 1
Eesti Linnade Liidu 2005. a eelarve II lugemine
Toimus ELL 2205. a eelarve teine lugemine. Küsimustele vastasid Jaak Aab ja Aigi Sander.
Parandusettepanekuid ei esitatud.
OTSUSTATI:
Esitada ELL 2005. aasta eelarve ELL volikogule 18. veebruaril 2005. a
Päevakorrapunkt 2
2005. a riigieelarvest kohalikele omavalitsustele eraldatavate vahendite jaotusest
Kuulati Jüri Võigemasti informatsiooni sellest, et e-Õigusesse pandi üles valitsuse määrus
"2005. aasta riigieelarve seaduses" eraldisteks kohaliku omavalitsuse üksuste jooksvateks
kuludeks tasandusfondi määratud vahendite jaotamise tingimused ja kord ning jaotus kohaliku
omavalitsuse üksuste vahel" eelnõu. Kooskõlastamise tähtaeg on 31.01.2005. Eelnõu oli
arutusel ka Koostöökogu rahanduse töörühma 7.jaanuari koosolekul, kus käsitleti vahendite
jaotuse küsimusi eraldiste gruppide kaupa.
Tasandusfondi mahu püsimine 950 miljoni kr tasemel ei võimalda tema osakaalu suhtelise
vähenemise tõttu tulubaasi üldises mahus tasandamist vajalikul tasemel; küsimusi on kulude
arvestamisel; vahendite jaotumise muutuses on oma osa elanike arvu vähenemisel,
probleemid koonduvad sinna, kus elanike arvu vähenemine on suhteliselt suurem; miinimumi
garanteerimise küsimus – ei saaks leppida sellega kui mõnel omavalitsusel jääb 2005. aasta
tulubaas eelmisest aastast väiksemaks; kuivõrd 2005. aastal ilmnevad 2004. aastal probleeme
tekitanud tulumaksu laekumise ümberkorralduse mõjud.
Asuti järgmisele seisukohale:
·2005. aastal ei tohiks ühegi omavalitsuse tulubaas olla väiksem kui 2004. aastal.
·Tuginedes eelarveläbirääkimiste lõpp-protokollis kokku lepitule, esitada ettepanek, et aasta
jooksul otsitakse täiendavaid võimalusi tulubaasi probleemidele lahenduste leidmiseks.
·Teha regionaalministrile ettepanek kohalike omavalitsuste tulubaasi küsimusi käsitleva
komisjoni kokkukutsumiseks.
·Läbirääkimiste rahanduse töörühmas 19. jaanuaril esitada Koostöökogu poolse rahanduse
töörühma ettepanekud 2005. a riigieelarveliste eraldiste jaotuseks.
Eraldised hariduskuludeks. Võrreldes eelmise aastaga on muudetud erivajaduste koefitsiente,
põhiliselt suurendamise suunas. Nende muudatuste osas ei ole omavalitsusliitudega läbi
räägitud; reserv oleks vaja jaotada maakondade vahel ja tuua reservi jaotus ministeeriumist
maakonda; vahendite jaotusega ei ole tagatud töövõtjate organisatsiooni palgakasvu taotluse
kate; õpetajate palgavahendite teistest valdkondadest kiirema kasvu suund on toonud
omavalitsustele kaasa täiendavaid probleeme muude valdkondade töövõtjate palga
küsimustega; jaotuse juures on sisse toodud uusi mõisteid; reservi kasutamise alused (milliste
kulude katmiseks saab vahendeid taotleda) ei ole veel selged; hariduskulude vahendite
jaotusel tuleks jääda seniste, 2004. aastal kasutatud põhimõtete juurde; investeeringuvahendid
on pearahasse arvestatud vastavalt seni kokku lepitud põhimõtetele; täiendavalt on kerkinud
haridusregistri küsimus, sealhulgas infotehnoloogilisest küljest
Asuti järgmisele seisukohale:
Hariduskulude vahendite jaotuse küsimustes võtab seisukoha koostöökogu hariduse töörühm
(vt allpool Päevakorrapunkt 4.2).
Eraldised toimetulekutoetusteks. Asuti järgmisele seisukohale:
·Vähendada toimetulekutoetuse vahendite reservi suurust 10%-ni vahendite üldmahust ning
eraldised kohalikele omavalitsustele näha ette koefitsiendiga 1,249 võrreldes
Rahandusministeeriumi poolt arvutatud jaotuse esialgse ettepanekuga.
·Tuua vahendite jaotuse määrusesse selgelt sisse administreerimise kulude katmise võimalus
tulenevalt eelarveläbirääkimiste lõpp-protokollis fikseeritud kokkuleppest.
Eraldised puuetega inimestega seotud sotsiaalhoolekande kuludeks.
Toodi välja järgmised märkused: Tabelis toodud jaotus tekitab probleeme; jaotusega ei tohiks
tekkida väga järske kahanemisi.
Asuti järgmisele seisukohale:
Hooldajatoetusteks arvestatud vahendid jaotada järgmiselt:
1) eraldada igale vallale/linnale 85 % 2004. aastal kasutatud hooldajatoetuse vahenditest.
2) ülejäänud vahendid jaotada proportsionaalselt puuetega inimeste arvule.
Muud eraldised.
Palkade ühtlustamiseks eraldatud vahendite (100 milj kr) jaotuse osas märkusi ei esitatud,
kuid toodi välja see, et vahendite maht on liialt väike ega vasta Koostöökogu taotlusele.
Koolilõuna toetuseks eraldatud vahendite (103,4 milj kr) jaotuse osas märkusi ei esitatud.
Samuti nõustuti saarvaldade ja saarelise osaga valdade täiendava toetuse jaotusega. Teehoolde
vahendite jaotusest komisjoni toimumise ajaks veel ülevaadet ei olnud.
OTSUSTATI:
Toetada Omavalitsusliitude Koostöökogu rahanduse töörühma seisukohti 2005. a
riigieelarvest kohalikele omavalitsustele eraldatavate vahendite jaotuse osas.
Päevakorrapunkt 3
Eelarveläbirääkimiste töökord ja lähteseisukohtade kujundamine
Kuulati Jüri Võigemasti informatsiooni, kes andis ülevaate 2005. aastal kavandatava
eelarveläbirääkimiste protsessi alustamisest ja erinevustest võrreldes 2004. aastaga.
Koostöökogu on vastu võtnud otsuse, et taotletakse omavalitsusliitude lülitamist riigi
eelarvestrateegia ettevalmistamise protsessi. Sellest tulenevalt peame oma ettepanekud
esitama vastavalt eelarvestrateegia ettevalmistamise protsessi ajagraafikule (lõplik ajagraafik
ei ole Rahandusministeeriumi poolt veel kinnitatud). Praegu on töö planeeritud selliselt, et
ettepanekud riigi eelarvestrateegia ettevalmistamiseks saaksime ette valmistada ja omavahel
läbi rääkida enne 17. veebruari, et ühised ettepanekud valdade-linnade päevadel kinnitada.
Koostöökogu rahanduskomisjoni ettepanek eelarve läbirääkimiste töörühmadele: Valmistada
ette oma valdkonna ettepanekute eelnõud riigi eelarvestrateegia dokumendi koostamiseks 07.
veebruariks 2005.
Jüri Võigemast tutvustas ka võimalikke muudatusi läbirääkimiste töökorras.
OTSUSTATI:
ELL bürool valmistada ette eelarveläbirääkimiste töökorra ja lähteseisukohtade eelnõud.
Päevakorrapunkt 4
Muud küsimused
4.1 Puuetega inimeste hooldajatoetuse üleandmise juhendmaterjal
Kuulati Ille Allsaare informatsiooni sellest, et läbirääkimiste sotsiaal- ja tervishoiutöörühm
pidas vajalikuks koostada juhendmaterjali, mis selgitaks omavalitsustele hooldajatoetuse
ülevõtmisega seonduvat problemaatikat. Juhendmaterjali koostas Haapsalu abilinnapea Ingrid
Danilov.
Praeguseks on teada, et sotsiaalhoolekande seaduse, puuetega inimeste sotsiaaltoetuste
seaduse ning sellega seonduvate muude seaduste muutmise eelnõu jõustub 1. aprillist 2005.a.
Tegelikkuses tähendab see, et alates 1. aprillist tekib üksnes õiguslik alus uuele süsteemile
üleminekuks. Teisisõnu – KOV ei pea 1. aprillist alates olema valmis hooldajatoetuse
korraldamist täielikult muutma, vaid võib ise kehtestada üleminekuks oma tempo vastavalt
omavalitsuse käsutuses olevatele rahalistele ja muudele võimalustele.
Juhendmaterjalis on kirjeldatud hooldajatoetuse ülevõtmise võimalusi, jagatud selgitusi
hooldusvajaduse hindamise korraldamise ja hooldajatoetuse maksmise korra kohta. Käsitletud
on ka hooldajatoetuse rahastamist ning puude raskusastme ja hooldusvajaduse vahelisi
seoseid.
Omavalitsusliitude Koostöökogu sotsiaalvaldkonna töörühm on teinud ettepaneku
sotsiaalministeeriumile lülitada 2005.a. läbirääkimiste teemade hulka ka hooldajatoetuse
sotsiaalmaksuga maksustamise küsimus. Nimelt, hooldajatoetuse määramisel ja maksmisel
puuetega inimeste sotsiaaltoetuse seadusest tulenevalt kehtib nõue, et hooldajaks võib olla
üksnes mittetöötav isik ning sotsiaalmaksu kaudu tagatakse ka hooldajale sel viisil sotsiaalne
kindlustatus. 1.aprillist 2005.a. alates, kui hooldajatoetust määratakse ja makstakse
sotsiaalhoolekande seaduse alusel ning kohalik omavalitsus võib hooldajaks määrata ja
hooldajatoetust maksta ka töötavale isikule, kaob töötavate isikute korral sotsiaalse
kindlustamise vajadus, sest töötav isik on juba eelnevalt oma töökoha kaudu kindlustatud.
Seega muutub töötava isiku hooldajaks olemise korral isiku kahekordne sotsiaalmaksuga
maksustamine ebaotstarbekaks ja kohalik omavalitsus saaks sotsiaalmaksu maksmiseks
kasutatavat ressurssi kasutada hoopiski abivajajate paremaks abistamiseks.
OTSUSTATI:
Võtta informatsioon teadmiseks ning saata juhendmaterjal ELL liikmetele.
4.2 Info hariduse töörühma kohtumisest
Kuulati Ille Allsaare informatsiooni läbirääkimiste hariduse töörühma 10. jaanuari
kohtumisest.
Arutluse all oli erivajadustega õpilaste pearaha koefitsientide tõus 2005.aastal võrreldes
2004.aastaga. Omavalitsusliitude Koostöökogu märkis, et vastav koefitsientide muudatus ei
olnud nendega läbi arutatud ega kokku lepitud.
Haridus- ja Teadusministeerium (HTM) väitis, et erivajadustega laste arv munitsipaal- ja
erakoolides on oluliselt väiksem võrreldes riigikoolides olevate erivajadustega õpilaste arvuga
ning riigikoolide puhul on 2005.aastal koefitsiendid juba muudetud. Omavalitsusliitude
Koostöökogu aga soovib, et koefitsiendid jääksid 2004.aasta tasemele, kuna vastavad
muudatused pole nendega läbi arutatud. Koefitsientide muudatus pidi käima koos
kavandatavate PGS-i muudatustega. See on ka Omavalitsusliitude Koostöökogu seisukoht, et
kavandatavad muudatused viiakse sisse koos seadusemuudatustega. Seega jäid töörühma
osapooled erivajadustega õpilaste koefitsientide muutmise suhtes 2005.aastal eriarvamusele.
Üheks teemaks töörühma koosolekul oli Vabariigi Valitsuse ja TALO vaheline
palgakokkulepe 2005. aastal. Omavalitsusliitude Koostöökogu leiab, et kavandatavas
kokkuleppes sõnastatud palgavahendite kasv 12% ei kajasta tegelikkust (ettepanek on vastav
punkt kokkuleppest välja jätta). Arvutuste kohaselt tõusevad palgavahendid 11,3%.
Omavalitsusliitude Koostöökogu soovib, et vastavates kokkulepetes, väljaütlemistes ja
kohtumistel TALO-ga kasutatakse sõnaühendi palgavahendite kasv asemel väljendit
hariduskulude kasv.
Hariduskulude reservfond 2005.aastal. Omavalitsusliitude Koostöökogu tundis huvi reservi
mahu kujunemise kohta 2005.aastal. HTM selgitas, et vastava mahu kujunemisel lähtuti
Omavalitsusliitude Koostöökogu esindajate poolt avaldatud soovist, et reservi maht võiks
2005.aastal olla vähemalt 30 milj krooni, õpilase pearaha vahendite ja muude hariduskulude
jaotumisest. Omavalitsusliitude Koostöökogu leidis, et Rahandusministeeriumi väljapakutud
tasandamine võib olla subjektiivne ja tegi ettepaneku reservi vahendeid jagada sarnaselt
eelmiste aastate korrale.
Osapooled leppisid kokku järgmises:
Reservi jaotamise kord võiks olla läbipaistvam. Kaaluda võimalust, et maakondlikke
piirsummasid ei määrata, vaid maakonnad esitavad oma põhjendatud taotlused lähtuvalt
konkreetsetest vajadustest. Enne märtsikuise taotlustevooru tulemuste kooskõlastusringile
minekut korraldada laiendatud koosolek, kus viibivad HTM-i, Rahandusministeeriumi ning ka
Omavalitsusliitude Koostöökogu esindaja, et ühiselt vahendite eraldamine üle vaadata. HTM
esitab 2004.aasta reservi rahade kujunemise/jagamise ülevaate.
Ille Allsaar informeeris juhatuse koosolekul osalejaid, et HTM täiustab Eesti Hariduse
Infosüsteemi (EHIS). Kui seni sai omavalitsus andmeid oma koolide kohta iga kooli kaupa
eraldi, siis jaanuari lõpus on omavalitsustel võimalik juba vaadata koondeid. 2005.aastal
riigieelarves hariduskulude jaotamise aluseks võetakse riikliku statistika andmed seisuga
10.sept. 2004.a.
Hiljemalt kahe kuu jooksul saab EHIS-est kätte koondid ka erivajadustega laste
õppe korraldamise kohta erinevates maakondades. HTM teeb ettepanku vastavate koondite
laekumisel korraldada kokkusaamine, et tutvustada ka Omavalitsusliitude Koostöökogule,
kuidas erinevad maakonnad erivajadustega õpilasi toetavad.
OTSUSTATI:
Võtta informatsioon teadmiseks.
4.3 Info Regioonide Komiteest
Kuulati Teet Kallasvee informatsiooni Regioonide Komiteest ja Linnade Liidu esindatusest
Regioonide Komitees. Eesti delegatsiooni juht on Margus Lepik, Teet Kallasvee on
Regioonide Komitee juhatuse liige. 2004. aastal toimus viis plenaaristungit, lisaks mitmeid
töökoosolekuid. Eesti omavalitsustele tuleks igati kasuks kui Brüsselis oleks kohapeal alaline
esindaja, kes koguks ja töötleks infot ning vahendaks seda nii Eesti-suunal kui suhetes
Regioonide Komitee, CEMRi ja teiste Euroopa institutsioonidega.
OTSUSTATI:
Võtta informatsioon teadmiseks.
4.4 Info CEMR-i Poliitikakomiteest
Kuulati Margus Lepiku informatsiooni CEMRi poliitikakomitee 14.12.04 istungist
Maastrichtis (Hollandis). Toimusid CEMRi presidendi valimised, kus järgnevaks kolmeks
aastaks valiti ametisse Viini linnapea Michael Häupl. Kinnitati ka CEMRi 2005. a eelarve.
Kuna CEMRi liikmeks võeti vastu Eesti Maaomavalitsuste Liit, siis seni Linnade Liidu kanda
olnud liikmemaks väheneb meie jaoks poole võrra.
OTSUSTATI:
Võtta informatsioon teadmiseks.
4.5 INTERREG IIIA projekti võimalikust algatamisest koostöös Soome Omavalitsusliiduga
Kuulati Irja Alakivi informatsiooni projekti hetkeseisust. Projekti algatamise mõte võeti ELL,
EMOL ja (Soome Omavalitsusliidu) Kuntaliitto koostöölepingusse ERKAS-e soovil.
Käesoleval ajal puudub ERKAS-s võimekus rahvusvaheliste projektide taotluste
ettevalmistamiseks ja läbiviimiseks. Algselt pakkus Soome Omavalitsusliit välja väga laia ja
üldise temaatika, mis ei leidnud Eesti poole võimalike partnerite heakskiitu. Seejärel leiti
Eesti poole vajadustele vastav teema Soome poole keskkonnasektorist siseriikliku
jäätmekäitlusalase uurimis-arendusprojekti näol ja paluti kaaluda selle laiendamist
INTERREG III A projektiks, kaasates partnerid Eestist (ELL, EMOL, REC-Estonia,
Keskkonnaministeerium). Kahjuks ei näi leiduvat selle töö jaoks Kuntaliitto sees
inimressurssi, kuna projekti juhtimine tooks kaasa märgatava töömahu kasvu Kuntaliitto
keskkonnasektoris. Otsustamine on määramatuks ajaks edasi lükatud.
Käesolevaks ajaks on Soome pool maininud veel ühte ideed – seekord omavalitsuskoolituse
valdkonnast. Idee läbitöötamist ei ole veel alustatud. Selgelt ilmneb, et omavalitsusliitude
igapäevane töökoormus ei võimalda ette võtta suuremaid algatusi projektide arendamise
valdkonnas.
OTSUSTATI:
Võtta informatsioon teadmiseks.
4.6 Rahvusvaheliste delegatsioonide liikmete valimisest
Kuulati Kaimo Käärmanni informatsiooni sellest, et seoses mõnede linnapeade ametist
lahkumisega on vajalik muuta Eesti delegatsioonide koosseise.
Euroopa Liidu Regioonide Komitee (CdR) Eesti rahvusdelegatsioonis on momendil täitmata
kaks delegatsiooni põhiliikme kohta (seoses A. Ansipi ning E. Savisaare
lahkumisega vastavalt Tartu ja Tallinna linnapeade kohalt).
Euroopa Kohalike ja Piirkondlike Omavalitsuste kongressi (CLRAE) delegatsioonis on
täitmata ühe delegaadi (põhiliige) koht (seoses A. Ansipi lahkumisega Tartu linnapea kohalt).
OTSUSTATI:
ELL bürool korraldada kandidaatide väljaselgitamine rahvusvaheliste delegatsioonide
liikmeteks vastavalt ELL esindajate nimetamise korrale tähtajaga 28. jaanuar 2005.
4.7 Omavalitsusliitude Brüsseli esindusest
Kuulati Jaak Aabi informatsiooni probleemist, mille eelmisel juhatuse koosolekul veelkord
Toomas Sepp tõstatas. Siiani ei ole leitud vahendeid Eesti omavalitsuste esinduse loomiseks
Brüsselis. ELL büroo on nii eraldi kui ühiselt koos EMOLiga pöördunud ettepanekute ja
põhjendustega eurointegratsioonivahendite täiendavaks leidmiseks Vabariigi Valitsuse,
Siseministeeriumi, Välisministeeriumi kui Rahandusministeeriumi poole. Välisministeerium
on oma Rahandusministeeriumile saadetud kirjas meie ettepanekut toetanud. Ka
Siseministeeriumi toetus on olemas.
Eelmise aasta 21.oktoobri kirjaga esitasime Riigikogu rahanduskomisjonile 2005.a
riigieelarve seaduse muudatusettepaneku, milles palusime omavalitsuse üksustele jooksvateks
kuludeks eraldatavalt tasandusfondi realt tõsta 1,5 milj. krooni täiendavalt Siseministeeriumi
sihtotstarbeliste eraldiste reale. Riigikogu rahanduskomisjon lükkas meie taotluse tagasi.
Büroo tegi ka sellise arvestuse, et kui täiendavalt liikmemaksule korjata ELL liikmetelt 15%
nende 2005.a liikmemaksu summast (va Tallinn), siis koguneb lisaraha 406 536 krooni.
Juhatuse koosolekul osalejad leidsid, et põhimõtteliselt oleks esindaja(te) omamine Brüsselis
vajalik, sest täna on Eesti nende väheste riikide hulgas, kellel puudub oma esindus
omavalitsusliidu tasandil. Esindaja olemasolu korral jääksid ära ka ühepäevasõidud
töörühmade koosolekutele.
OTSUSTATI:
ELL bürool pöörduda kirjaga EMOLi poole küsimusega, kas nad on nõus rahaliselt toetama
omavalitsuste esindaja Brüsseli-kulude katmist ja jätkata teema arutelu järgmisel juhatuse
koosolekul.
4.8. Tormikahjustuste likvideerimisest
Kuulati Väino Hallikmägi informatsiooni Pärnu linna ja maakonna tegutsemisest
kriisiolukorras. Linnal ja maakonnal oli küll olemas riskiolukordade hinnang kuid puudus
kriisireguleerimise plaan sh kuidas elanikkonda informeerida, kuidas ja millega evakueerida,
kuidas lahendada katastroofiaegselt ja -järgselt elanikkonna esmavajaduste rahuldamine ja
nende abistamine. Peale esimese tormi vaibumist ning ajaks kui anti uus tormihoiatus, oli
kriisireguleerimise plaan valmis. Suureks abiks päästetööde teostamisel olid päästeamet,
politsei, kaitseliit ja kaitsevägi. Soovida jättis Eesti Energia töökorraldus, kes ei suutnud ei
vastu võtta ega edastada infot elektrikatkestustest. Tormi lõppedes oli kõige suuremaks
probleemiks kütte ja joogivee tagamine. Tormis ja üleujutuse vees said kannatada nii linnale
kui eraisikutele kuuluvad hooned. Kõige rohkem said kannatada katused ja üleujutusevee alla
jäänud piirkonnas hoonete keldrid ning ka esimesed korrused.
Jaanus Tamkivi ja Teet Kallasvee andsid lühiülevaate Kuressaare ja Haapsalu linna kahjudest
ja tegutsemisest kriisiolukorras.
Seoses eelnevaga informeeris Jaak Aab koosolekul osalejaid, et Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeerium on teinud ettepaneku jaotada 117 milj krooni teede raha
omavalitsuste vahel selliselt, et sellest 2 milj krooni jaotataks tormi käes kannatada saanud
omavalitsustele tormikahjustuste likvideerimiseks. Koosolekul osalejad avaldasid arvamust, et
on igati tervitatav kui riik leiab reservist vahendeid omavalitsuste abistamiseks, küll aga ei ole
õige seda teha omavalitsuste enda raha arvelt, eriti kui teederaha eraldati niigi vähem kui
Koostöökogu taotles (315 milj kr)
OTSUSTATI:
4.8.1 Võtta informatsioon tormikahjustuste likvideerimisest teadmiseks.
4.8.2 Mitte nõustuda Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ettepanekuga vähendada
omavalitsustele eraldatud teederaha riigieelarves ette nähtud teedevahendite arvelt.
4.9 Aadressandmete süsteemi rakendamise probleemidest
Kuulati Jüri Võigemasti informatsiooni Keila Linnavalitsuse kirjast Vabariigi Valitsusele.
Nimelt jõustus 1.01.2004 valitsuse määrus "Aadressandmete süsteemi kehtestamine", milles
sätestatakse aadressandmete töötlemise ja kasutamise ning aadressiteenuste ühtsed
põhimõtted. Kohalik omavalitsus täidab ka mitmeid ülesandeid, kus lähiaadressi olemasolu on
vajalik. Kuid 1.06.04 jõustunud Kohanimeseadus ei reguleeri lähiaadressi andmist
kohanimena nagu seda tegi varemkehtinud Kohanimeseadus ja seega on takistatud aadresside
määramine varemrakendatud korras.
OTSUSTATI:
ELL bürool pöörduda täiendavate selgituste saamiseks Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumi poole.
4.10 Aasta omavalitsustegelase kandidaatidest
Kuulati Jaak Aabi informatsiooni Linnade ja Valdade Päeva ettevalmistustest. Kuna ürituse
raames toimub ka aasta omavalitsustegelase valimine on vaja nii Linnade Liidu kui EMOLi
poolt nimetada kaks võimalikku kandidaati, kelle vahel teevad oma valiku üritusel osalejad.
OTSUSTATI:
ELL bürool korraldada küsitlus Linnade ja Valdade Päeval omistatava "Aasta Omavalitseja"
aunimetuse kandidaatide väljaselgitamiseks tähtajaga 28. jaanuar 2005.
4.11 Otepää vallavalitsuse ettepanekust liituda Energia Linnade Assotsiatsiooni võrgustikuga
Kuulati Aivar Nigoli informatsiooni Energia Linnade Assotsiatsiooni (Association of EnergieCities) ettepanekust Otepää vallavalitsusele liituda võrgustikuga. Assotsiatsiooni liikmeks
võivad olla kohalikud omavalitsused ja nende katusorganisatsioonid ning kohalike
omavalitsuste energiafirmad.
OTSUSTATI:
ELL büroo tutvub organisatsiooni taustaga ning tuleb teema juurde tagasi järgmisel juhatuse
koosoleku.
4.12 Informatsioon Pille Lille muusikute toetusfondi ettepanekust
Toivo Riimaa tegi lühikokkuvõtte toetusfondi kirjast, milles tehakse omavalitsustele
ettepanek koostööks, mis seisneks fondi toetamises üle-Eestiliste projektide läbiviimisel
(kontserdid kirikutes, koolides, kultuurikeskustes).
OTSUSTATI:
Edastada Pille Lille muusikute toetusfondi ettepanek ELL liikmetele.
4.13 Informatsioon Eesti Kirikute Nõukogu turismiprojektist "Teeliste kirikud"
Jaak Aab informeeris koosolekul osalejaid Eesti Kirikute Nõukogu turismiprojektist "Teelise
kirikud", mille abil tutvustatakse Eesti kirikuid, kabeleid ja kloostreid. Palutakse
omavalitsuste rahalist toetust bro¨üüri "Teeliste kirikud 2005" väljaandmiseks.
OTSUSTATI:
Edastada ELL liikmetele Eesti Kirikute Nõukogu turismiprojekti materjalid.
Jaanus Tamkivi
Koosoleku juhataja
Inga Köster
Protokollija